Toimintamme perustuu vahvaan moniammatilliseen yhteistyöhön, jossa hyödynnetään eri alojen asiantuntijoiden osaamista asiakkaidemme parhaaksi. Uskomme, että laadukas hoito syntyy silloin, kun jokainen ammattilainen tuo panoksensa yhteiseen tavoitteeseen – asiakkaan hyvinvointiin.
Palvelumme pohjautuvat aina huolelliseen palvelutarpeen arvioon. Julkisen palvelun asiakkaille arvio tehdään kaupungin tai hyvinvointialueen toimesta, yksityisasiakkaille puolestaan teemme palvelutarpeen määrityksen yhdessä heidän tai heidän laillisen edustajansa kanssa. Suunnittelemme palvelun sisällön yksilöllisesti, sovimme työnjaosta ja laadimme kirjallisen palvelusopimuksen, johon sisältyy selkeästi määritellyt tuntimäärät ja hinnoittelu.
Capri on hyväksytty palvelusetelituottaja Helsingissä, ja toivotamme lämpimästi tervetulleiksi myös kaikki yksityisasiakkaat.
Mitä tarjoamme?
Arjen toimintojen tukeminen
Ymmärrämme, että jokainen ihminen on ainutlaatuinen. Kunnioitamme asiakkaitamme yksilöinä, joiden arkeen haluamme astua hienotunteisesti ja kunnioittavasti. Olemme tukena arjen pienissä, mutta merkityksellisissä hetkissä – niissä, jotka voivat asiakkaalle tuntua haastavilta, mutta joista muodostuu sujuvan arjen perusta. Tavoitteenamme on luoda yhdessä asiakkaan kanssa rutiineja, jotka tuovat turvaa, helpotusta ja jatkuvuutta. Huolehdimme, että asiakas pääsee tarvittaviin tapaamisiin, saa tukea asioinneissa ja kokee olonsa kuulluksi ja nähdyksi. Tärkein työkalumme on kuunteleminen, sekä sen pohjalta syntyvä ymmärrys, joka näkyy käytännön teoissa.
Hygienia
Puhtaus on jokaisen ihmisen perusoikeus. Avustamme suihkussa käymisessä kiireettömästi asiakasta kuunnellen, varmistamme puhtaat elinolot ja huolehdimme kokonaisvaltaisesti henkilökohtaisesta hygieniasta.
Pukeutuminen
Asiakkaillamme voi olla haasteita pukeutumisessa erinäisistä syistä. Me autamme pukeutumisessa asiakkaan ehdoilla, varmistaen että jokainen saa nauttia mieluisista, hyviltä tuntuvista vaatteista arjessaan.
Ravitsemus
Ravitsemus on hyvinvoinnin kulmakivi ja monipuolinen ravinto ehkäisee monia terveydellisiä ongelmia. Seuraamme asiakkaamme ravitsemuksellista tilaa jatkuvasti ottaen huomioon asiakkaan yksilölliset tarpeet, terveellisiin elämäntapoihin lempeästi kannustaen.
Terveydentilan seuraaminen
Vaikka ensisijainen pyrkimyksemme on luoda aito ihmissuhde ja päästä mahdollisimman lähelle asiakasta arkisissa merkeissä, yhtä tärkeä osa palveluamme on käyttää ammattitaitoamme asiakkaan terveydentilan arviointiin ja seuraamiseen. Pienyrityksen etuna on se, että tunnemme asiakkaamme, heidän arjen, rutiinit ja tavat aidosti. Tämä antaa erinomaiset lähtökohdat asiakkaan hyvinvoinnin todenmukaiseen seurantaan jokaisella käynnillä. Meidät on koulutettu reagoimaan terveydentilan muutoksiin ja pieniinkin huolestuttaviin tekijöihin oikea-aikaisesti. Ennakointi ja välitön reagointi ovat parhaita keinoja estää vakavia ongelmia kehittymästä ja tällä osa-alueella pystymme tarjoamaan huippuluokan onnistumisia.
Mittaukset
Mittauksien säännöllinen suorittaminen antaa tärkeää dataa asiakkaan hyvinvoinnin seuraamiseksi ja piilevien muutoksien havaitsemiseksi. Teemme kaikki perusterveydentilan mittaukset kuten, verensokeri-, verenpaine-, PLV-näytteet ja pikanäytteiden ottamiset.
Lääkehoito
Varmistamme asiakkaan turvallisen lääkehoidon toteutumisen. Hoidamme insuliini- ja muut pistokset asiakkaalle miellyttävästi, haavanhoidon ja ompeleiden sekä hakasten poiston ammattimaisesti ja turvallisesti. Pidämme huolta siitä, että asiakkaidemme iho voi hyvin.
Henkinen hyvinvointi
Sosiaalinen kanssakäyminen kuuluu aina laadukkaaseen hoitoon. Haluamme olla aidosti läsnä asiakkaan arjessa ja ehkäistä yksinäisyyttä omalla läsnäolollamme luoden tärkeän tukiverkoston. Huomioimme asiakkaidemme henkisen hyvinvoinnin ja vireyden jokaisella käynnillä ensimmäisestä tapaamisesta lähtien.
Saattaja- ja asiointitukipalvelu
Tarjoamme apua myös kodin ulkopuolella tapahtuvien arjen osa-alueista suoriutumiseen. Kuuntelemme tarkasti asiakkaan toiveita ja löydämme aina tehtävään sopivan saattajan asiakkaan tarpeisiin. Voimme auttaa asiakasta esimerkiksi lääkärikäynneillä tai erilaisissa tilaisuuksissa, päivätoiminnoissa tai kuntoutuskäynneillä. Saattaja auttaa asiakasta kaikessa tarvittavassa ja rauhoittaa poikkeavankin päivän tapahtumia läsnäolollaan. Saattajamme ovat osaavia, luotettavia ja ehdottoman ystävällisiä.